MOJE DVANÁCTKA

Někdy před Vánocema jsem se rozhodla, že svýmu tělu vrátím zase nějakej režim. A protože jsem měla dvanáct dní dovolenou,dala jsem si dvanáctidenní výzvu.
 
Tahle výzva měla zahrnovat každej den 30 minut jógy, výživnou snídani a procházky na čerstvým vzduchu. 
Každej den jsem postovala výsledky z toho dne na svou facebookovou stránku Láskožurnál.
A slíbila jsem, že shrnu do jednoho článku všechny svoje pocity během týhle dvanáctidenní výzvy, což jsem v těch minulých hektických 2 týdnech ještě neudělala. Takže trochu doháním resty.
Musím teda říct, že vybrat si vánoční období na to, abych zase nastavila nějakej režim, nebylo uplně ideální z hlediska energie. Vánoce už tak moc nemusím (snad mě nikdo neukamenuje) a letos to bylo úplně naprd. 
Ale dala jsem si cíl a chtěla ho dodržet. 
První 2 dny jsem začínala ještě s dojezdem virózy, který se asi nikdo nevyhnul, co jsem tak slyšela. 
Vybírala jsem teda jógu protahovací a uklidňující. A ikdyž se mi ráno nechtělo, už když jsem začala cvičit, cítila jse, jak mi to hrozně pomáhá. Cítila jsem, že odstraňuju bloky, kvůli kterým nemohla energie v mým těle proudit tak, jak by měla. 
Další dny jsem pokračovala s víc dynamickou jógou, na podporu trávení, protože jsem tyhle Vánoce neřešila nějak odlehčenou stravu. 
A když jsem odjela na hory, zvolila jsem jógu na doplnění energie, která mi pořád ještě chybí. 

Snídaně

Druhy snídaní jsem střídala. 
Ale ať už to byla ovesná kaše s ovocem, krajíc chleba s avokáďem a vajíčkem, ovoce s jogurtem nebo pečivo s hummusem, poctivě jsem se snažila snídat v klidu a co nejvíc výživně. 
Druh snídaně jsem volila vždycky podle toho, jestli jsem večer předtím snědla něco těžšího nebo v kolik jsem jedla poslední jídlo. 
Dle mojí skvělý poradkyně, která se zabejvá čínskou medicínou, je pro mě v tomhle období nejvhodnější teplá sladká snídaně. Teplá proto, že mě pomůže uzemnit se – pomůže mi ukotvit se ve svým těle a získat pro svoje tělo ten správný druh energie. Sladká proto, abych během dne už neměla tolik chuť na sladký, což pro mě byl poslední měsíce mor, protože co si budeme povídat, cukr je velmi rychlej zdroj energie. 

Cukr už né

A to je další věc, od 27.12 jsem se k tomu ještě rozhodla, že vyřadím cukr ze svýho jídelníčku (podotýkám umělej cukr jako jsou mléčný čokolády, všelijaký tyčinky, dortíky a sušenky). A když máte všude pod nosem vánoční cukroví, tak to taky není úplně žůžo rozhodnutí. Ale cítila jsem, že to potřebuju. Protože ono je sice fajn si říkat, že svýmu tělu dopřejete, co chce, ale přiznejme si, že na cukru se člověk stane mnohem rychlejc závislej než třeba na alkoholu.
Tak jsem začala. No hned první noc jsem to porušila, když jsem zase nemohla spát a automaticky šáhla do mísy s rohlíčkama (omlouvám si to tím, že to bylo ze spánku). 
Ale jinak se to zdálo najednou dost jednoduchý, když mě přepadla fakt nějaká velká chuť, dala jsem si čtvrreček hořký čokolády nebo mandarinku, což jsem si povolila. 
A držela jsem to až do včera. Dneska v noci jsem si ale dala tři oříšky v mléčný čokoládě, protože po včerejším vyklízení bytu po mamce ta noc nebyla nejrůžovější a hořká čokoláda byla v nedohlednu a já zoufalá. A pomohlo to.
Ale jedu dál (a to ikdyž teta udělala skvělej perník a čokoládou a babička bábovku, držím to). 
Mám fakt vypozorovaný, že na to sladký mám chuť hlavně když jsem unavená nebo když je mi smutno, je ti fakt jen o hlavě. A tím, že si dá člověk čokoládu se nebude cejtit víc nabuzeně nebo v bezpečí. 
No a procházky jsou jasný, příroda nám toho může tolik nabídnout. Někdy je nejlepší jít ven jen tak bez sluchátek, jenom sám se sebou. Zhluboka dýchat a cítit tue energii, která je ve sněhu, v dešti, ve větrunebo v zimním sluníčku. 
No ve všem pokračuju dál a postupně si budu přidávat další věci, abych dosáhla pro mě co nejvíc ideálního zdravýho životního stylu. 

 

Pomalu a s láskou sama k sobě

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Close Me
Looking for Something?
Search:
Post Categories: